1394-06-01 05:31
1090
0
19374
معاون برنامه ریزی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه دانش آموزی؛

تبیین نقش تمدن سازی زنان با طرح «لشکر فرشتگان» / این طرح با رمز «یازهرا» آغاز شد

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن های دانش آموزی گفت: زنان مجاهددر دفاع مقدس نقش آفرین بودند و بسیار ارزشمند است با عنایت ویژه به نقش دختری آنها و با کیفیت بالا به آن بپردازیم تا نقش تاریخ سازی و تمدن سازی زنان تبیین شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، مریم ملکی شب گذشته در نخستین بزرگداشت نخستین شهری«لشکر فرشتگان» که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد: بزرگداشت شهری « لشکر فرشتگان» بعنوان دومین مرحله از این طرح با رمز «یازهرا (س)»در کشور آغاز شده است تا شروع جریانی باشد که در سایه حضرت ولی عصر(عج) تمام زنان مجهاد و مبارز از صدر اسلام تاکنون تکریم شوند.

وی افزود:اولین مرحله آن به صورت مدرسه ای در مدارس سراسر کشور انجام شده است.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن های دانش آموزی با بیان اینکه این طرح بعد از طرح «همکلاسی آسمانی» آغاز شده است، بیان کرد: طرح همکلاسی آسمانی برای دانش آموزان پسر کشور و این طرح ویژه دختران می باشد.

این طرح در امتداد «همکلاسی آسمانی» است

وی با بیان اینکه طرح همکلاسی آسمانی به سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز می پرداخت، افزود: این در امتداد طرح مذکور است که ۲ سال گذشته با طرح الگوی تعالی دختران توسط حاج آقا علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی بیان شد.

ملکی اضافه کرد: این طرح در سه مرحله برگزار می شود که مرحله اول در سطح مدرسه ای برگزار شد و در دوره دوم شهرستانی در حال برگزاری است و تا به امروز از سوی دانش آموزان سراسر ایران بخصوص بچه های انجمن دانش آموزی استقبال زیادی از طرح شده است.

«لشگر فرشتگان» شناساندن زنان مجاهد دیروز به مادران فردا کشور

وی با اشاره به اینکه طرح«لشگر فرشتگان» برای شناساندن زنان مجاهد دیروز به مادران فردا کشور است، افزود: طرح لشکر فرشتگان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نگاه جدید به بحث شهید، شهادت و بررسی ابعاد زن مسلمان دراین عرصه است.

ملکی با بیان اینکه طرح لشکر فرشتگان از پیام مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار شهید زن در سال اواخر سال۹۱ «زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند» اخذ شده است، خاطرنشان کرد: شناخت هر چه بهتر دانش آموزان از مجاهدات های زنان دوران انقلاب تا عصر جاهلیت و اولین زن مسلمان حضرت خدیجه (س) از اهداف این طرح ملی است .

مدیون شهدا و مادنشان هستیم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیون شهدا و مادرانی که فرزندانشان در دامان آنها تربیت شدند.

ملکی دانش آموز محوری را ویژگی ان طرح بیان کرد وگفت: در این طرح دانش آموزان دختر می توانند بهترین الگوهای زندگی خود را شناسایی کنند و در راه این مادران قدم گذارند.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن های دانش آموزی در پایان همکاری بیشترمسئولین و خانواده های دانش آموزان را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.